Mladinski odsek - Galerije

Gorniški tabor za osnovnošolce, Breginj, avgust 2013

Planinski tabor je potekal v Breginju v bivši karavli od 18.8. do 25.8, udeležilo pa se ga je 38 osnovnošolcev od 1. do 9. razreda. Pri taboru je sodelovala ekipa petih vodnikov(ic) ter štirje pomočniki in dva kuharja.

V nedeljo smo se z avtobusom odpeljali iz Ljubljane proti Breginju. Ko smo prispeli, smo poslušali pravila tabornega prostora, se igrali spoznavne igre in se razporedili po šotorih. Pripravili smo še nahrbtnike za naslednji dan in imeli večerjo.

V ponedeljek smo se v dveh skupinah odpravili na turo. Mlajša skupina se je iz Breginja odpravila proti cerkvi Sv. Marjete in prečila pobočje proti poti na Muzec. Starejša skupina pa se je odpravila na vrh Muzca in potem prečila greben Kobariškega Stola ter se s Stola vrnila v Breginj. Popoldne smo imeli kopanje v Belem potoku in prosti čas. Po večerji smo zakurili taborni ogenj in peli planinske pesmi.

V torek dopoldne je še vedno rahlo deževalo, tako kot celo noč iz ponedeljka na torek, a se je vreme čez dan popravilo. Zjutraj smo imeli predavanje iz prve pomoči, dopoldne pa smo peš odšli v Breginjski muzej. Tam smo si ogledali notranjost edine ohranjene hiše v Breginju, pa tudi razstavo s fotografijami Jake Čopa in dokumentacijo potresa iz leta 1976. Po kosilu v taboru smo imeli delavnico s poslikavo tabornih zastav in predavanje iz orientacije.Zvečer smo sestavili skupino za dvodnevno turo in pripravili nahrbtnike za naslednji dan.

Skupina za dvodnevno turo je imela ob 7:30 odhod z avtobusom in se je odpeljala na izhodišče za svoj vzpon na Krn. Skupina, ki je ostala v taboru, pa je odšla na izlet preko vasi Prosnid do Robidišča, najzahodnejše slovenske vasi. Tam smo si v spremstvu domačina ogledali izdelavo sira in tamkajšnje domače živali. Po izletu smo se okopali v Belem potoku in se vrnili v tabor na kosilo ob 17. uri. Popoldne smo imeli prosti čas in se igrali igre, imeli večerjo in šli spat.

V četrtek se je mlajša skupina ob osmih zjutraj odpeljala v dolino Lepene. Od Doma Klementa Juga smo se povzpeli do Krnskega jezera, prej pa smo imeli postanek pri Koči pri Krnskih jezerih. Pri jezeru smo se srečali s starejšo skupino, ki se je vračala iz dvodnevne poti na Krn. Skupaj smo se odpravili nazaj v tabor. Zvečer smo zakurili ogenj, potem pa utrujeni odšli spat.

V petek smo se odpeljali v plezališče Kred ob vasi Robič. Del udeležencev je odšel v plezališče in se preizkusil v plezanju. Ostali pa so se med čakanjem na izmeno pri plezanju kopali v Nadiži, izdelovali lovilce sanj iz vrbovih vejic in gradili mostove iz lesa in kamnov. Nekateri so igrali odbojko na bližnjem igrišču. Ob 15. uri smo se vrnili v tabor na kosilo. Po njem je bilo nekaj prostega časa, ob 17. uri pa sta nas obiskala gorska reševalca iz enote GRS Tolmin in nam pripravila zanimivo predstavitev svojega dela in opreme, pa tudi treninga reševalnih psov. Zvečer smo spet zakurili ogenj in si na njem spekli hrenovke.

Čez noč je deževalo, a je vreme čez dan postalo toplo in sončno. Iz tabornega prosota smo se peš odpravili proti vasi Logje, od tam pa do Napoleonovega mostu ob Nadiži. Ob vodi smo si privoščili nekaj kopanja in malico, potem pa smo se po zanimivi poti po gozdu mimo starih ruševin vrnili v tabor. Na poti v tabor smo se spet ustavili pri Belem potoku in se ponovno skopali ter namazali s tamkajšnjo zdravilno glino. Popoldne smo se igrali igrice in pospravili šotore, saj je bilo za čez noč napovedano obilno deževje. Zvečer smo pri tabornem ognju krstili kar 18 novih udeležencev tabora, potem pa prespali noč v zavetju karavle.

V nedeljo zjutraj smo pospravili še zadnje stvari in počistili taborni prostor. Po tem smo razkrili skrite prijatelje in podelili nagrade najbolj zaslužnim udeležencem. Po kosilu smo se poslovili in se v dežju odpeljali nazaj v Ljubljano.

Vabljeni z nami prihodnje leto!