Nakup pohodniškega cepina, kakšna dolžina

Oprema, strokovni članki, nasveti... in še kaj koristnega
markoxy
Prispevkov: 2
Pridružen: 27 Dec 2010, 12:21

Zbiram info za nakup klasičnega pohodniškega cepina za lažje zimske vzpone, v mislim imam npr. Black Diamond Raven.

Ker sem višje rasti, 193cm, bi rabil pomoč pro izbiri primerne dolžine. Na strani PZS sem zasledil dve meri, ki sta lahko pomoč pri nakupu, in sicer; Prva: Cepin naj ne bo krajši kot je razdalja od pazduhe do zapestja: pri meni 65cm. Druga: če cepin držimo v roki, naj se konica cepina dotika tal: pri meni 90cm.

To so splošni napotki, zanima me če je med bralci kdo podobne velikosti in kakšen cepin uporablja. Velik cepin deluje precej okorno, ne vem kako se obnese v praksi. Na tujem forumu sem zasledil, da je nekdo enake velikost-193cm uporablja cepin 75cm, vendar je imel prej 80cm, ki mu je bolj odgovarjal. Kakršnekoli informacije glede cepinov so zaželjene, poudarjam pa, da gre za ekstremen primer. Večina, ki nas leze v hrib, je po rasti manjših.
Uporabniški avatar
Sigy
Prispevkov: 134
Pridružen: 10 Jan 2006, 17:09
Ime in priimek: Žiga Erman

Pust cepin, vzem v roke raj košarkaško žogo :evil:
khm.. plezanje, kaj je to?
Uporabniški avatar
Spasiba
Prispevkov: 690
Pridružen: 09 Apr 2005, 15:01

He he, kupi si daljšega - dolžina šteje, pa naj rečejo karkoli.
Myspacebuttonisbroken
AnžeG.
Prispevkov: 32
Pridružen: 18 Okt 2010, 17:09
Ime in priimek: Litija

pr ženskah,al tut v hribih to velja? :? :)
Blisk
Uporabniški avatar
mitkos
Prispevkov: 145
Pridružen: 03 Avg 2011, 23:45
Ime in priimek: Mitja Smrekar Postojna
Kontakt:

Jst imam podoben problem. Cepin mislim uporabljati, tako na ledeniku, dostopi, kakor pri hoji v hribe ter pri kakšnem plezanju slapov (ko bo čas). Sem že spraševal in so mi rekli, da če si kupim recimo Quarka bo čisto ok. Na ledeniku ga bom imel bolj za zapestnico, ko pa se bo teren postavil pokonci bo pa toliko bolj uporaben, kakor klasičen cepin. Velik pa sem tudi nekje okoli 190cm.
Sports do not build character. They reveal it.
Pain is Temporary, Quitting is Forever! L.A.
https://picasaweb.google.com/100065482813023695369
GregorM
Prispevkov: 446
Pridružen: 09 Feb 2005, 14:47

Pa probajmo biti malce konstruktivni:

Marko: Včasih ni nujno, da imaš najdaljšega, ampak bolj pomaga če veš, kako se orodje uporablja. Recimo, če se boš s cepinom sprehajal po ravnem, je pri tvoji višini že dobro imet 80 cm dolgo oporo. Ampak večina ljudi po ravnem hodi s palicami. Na strmini pa si obrnjen proti bregu in so tla bližje, zato alpinisti tudi na zasneženih pobočjih povsem dobro shajamo s 50 cm dolgimi lednimi orodji.

Mitja: Kupi si Quarka ali neko podobno ledno orodje, sicer boš kupoval 2x.
Uporabniški avatar
mitkos
Prispevkov: 145
Pridružen: 03 Avg 2011, 23:45
Ime in priimek: Mitja Smrekar Postojna
Kontakt:

Ja sej, glih zato, ker nočem kupovati 2x! Ok, s palicami glih ne moreš hoditi po ledeniku če so ledeniške razpoke, kak je občutek ko imaš cepin v rokah ki ne doseže tal. Mene osebno skrbi, da je čist preveč čuden občutek, da bi se nanj navadil...
Sports do not build character. They reveal it.
Pain is Temporary, Quitting is Forever! L.A.
https://picasaweb.google.com/100065482813023695369
GregorM
Prispevkov: 446
Pridružen: 09 Feb 2005, 14:47

Ne skrbi, ledenikov pri nas ni, če boš pa že šel v tujino plezat, jih boš kvečjemu prečil na dostopu ali sestopu iz smeri. In takrat boš opremo izbiral predvsem za najtežji del smeri, ostalo pa improviziral, da bo čim manj dodatne krame.

Recimo, če boš šel plezat ledno smer nad Chamonix, boš potreboval 2 ledni orodji. Za dostop do stene boš pač en stroj pospravil v nahrbtnik in hodil samo z enim. Če je smer taka, da se abzajla na izhodišče, boš verjetno dostopil kar s turnimi smučmi in se odpeljal preko ledeniških razpok.

Za plezanje v Marmoladi boš za 800 m južne stene potreboval samo plezalnike in frende, zato za sestop čez ledenik na severni strani ne boš želel tovorit več od kakšnega lednega kladiva.
javoršek
Prispevkov: 390
Pridružen: 09 Jan 2010, 18:07
Ime in priimek: lj

"Zbiram info za nakup klasičnega pohodniškega cepina za lažje zimske vzpone?"

Marko pozdravljen, kot vidiš sem "prepisal" tvoje vprašanje, predvsem zato ker je po parih odgovorih "smer" precej zalutala...Od lažjih zimskih vzponov smo prišli do plezanja slapov....Na tvoje vprašanje lahko svetujem le da si nabavi čimlažji pa čimčenejši pohodni cepin ne daljši od 65 cm (doma imam tako visokega sina, pa se s tako dolgim kar dobro znajde).Se popolnoma strinjam z Gregorjem , da boš kaj kmalu kupil ledno orodje, najprej se pa je potrebno naučiti uporabljati cepin (ni le za oporo...), pa večkrat se probat z njim ustavljat ( pa ne na Grintavcu....). pol ga boš najbrž kako zimo al pa dve fejst rabu, ko boš pa na Gregorjevem nivoju boš nabavu pa fejst krive pa drage BD-te, z njimi se je precej težje ustavt.....če pa ne boš pri sestopih uporabljel zapestnih zank se pa rado zgodi da jih boš zgubu....sm bil pa priča zdrsa precej izkušenga alpinista, ki se je na Malem Triglavu ustavljal s Quarkom(ni treniral),pa je k sreč ostal živ,ledne cepina pa je preklel do nebes...
Džoni
Uporabniški avatar
ortich
Prispevkov: 170
Pridružen: 21 Feb 2007, 12:07
Kontakt:

imam kratkega in dolg cepin. menjam!
Uporabniški avatar
zasic
Prispevkov: 146
Pridružen: 05 Okt 2011, 14:11
Ime in priimek: Žiga Ašič

javoršek napisal/-a:...ko boš pa na Gregorjevem nivoju boš nabavu pa fejst krive pa drage BD-te, z njimi se je precej težje ustavt.....če pa ne boš pri sestopih uporabljel zapestnih zank se pa rado zgodi da jih boš zgubu....sm bil pa priča zdrsa precej izkušenga alpinista, ki se je na Malem Triglavu ustavljal s Quarkom(ni treniral),pa je k sreč ostal živ,ledne cepina pa je preklel do nebes...
Serbus Javoršek,

lahko prosim tole malo bolj pojasniš? Zakaj je ustavljanje z bolj krivim (lednim) cepinom težje kot z ravnim (pohodnim)? Je mogoče to da te bolj zaukrivljeno ratišče lednega cepina ovira ko ga hočeš zapičit in se ustavit?

Hvala ti in lp!
Uporabniški avatar
tagajstna
Prispevkov: 181
Pridružen: 15 Mar 2005, 13:45
Ime in priimek: Neda Podergajs

Po mojih izkušnjah se da tudi s kakšnim lednim allround cepinom (npr. Quark, Grivel - light machine) lepo ustavit. Sem to preskusila dvakrat na pošteni strmini in sem se precej po šolsko ustavila. Me je pa rešil en detajl - da je bilo to še v času plezanja s paščki. Sunek, ko je cepin zagrabil, je bil namreč enkrat tako močan, da sem obvisela v paščku z občutkom, kot da mi je roko utrgalo.
Se mi zdi še zdaj prav v redu ideja po plezanju brez paščkov na malo bolj čudnem sestopu pripet pašček nazaj na cepin.
Si pa ne predstavljem, kakšno bi bilo ustavljanje z nomicom / ergom ali podobnim močno ukrivljenim cepinom.
Never ever give up!!
javoršek
Prispevkov: 390
Pridružen: 09 Jan 2010, 18:07
Ime in priimek: lj

Se popolnoma strinjam z Nedo, za izkušene alpiniste naj nebi tud fejst krivi (ledni) cepini predstavljali težavo pri zaustavljanju, pri začetnikih, pa se stvar precej zakomplicira;zelo hitro se zgodi, da se zaradi krivine ratišče "zarije, al pa samo malo bolj dotakne snežne podlage in okel "poleti" iz snega, seveda se da ustavt tud z ratiščem,(škoda ker že lep cajt alp.šole tega ne učijo), še večji problem nastane pa zaradi zank, ki se jih običajno pri plezanju ne uporablja več, ko enkrat cepina ni več v rokah ustavljanja ni več.Že Neda je izpostavila do kakšnih sunkov pride, kolega je pri alpinističnem smučanju v Italiji padel,zanko mu je raztrgalo, seveda je cepin ostal "zgoraj" kolega pa dvesto metrov nižje z zlomljenimi sedmimi vretencemi in pol rebri..... ,zato je zelo pomembno "osvojiti" cepin, kasneje pa upati da te v kaki resni situaciji reši iz zagate.

Kolega je živ in brez posledic.....
Džoni
Uporabniški avatar
mitkos
Prispevkov: 145
Pridružen: 03 Avg 2011, 23:45
Ime in priimek: Mitja Smrekar Postojna
Kontakt:

Kako drugače pa se zaustavlja z lednim cepinom, oziroma na kak način preprečiš oziroma zmanjšaš tveganje da se ratišče zarije v sneg? Trenutno le zaradi te nejasnosti ne grem še v nakup Quarka, pa tako bi danes rabil cepin pod Rinko.
Sports do not build character. They reveal it.
Pain is Temporary, Quitting is Forever! L.A.
https://picasaweb.google.com/100065482813023695369
javoršek
Prispevkov: 390
Pridružen: 09 Jan 2010, 18:07
Ime in priimek: lj

ja tole se pa bere bolj tako, kot da bomo tisti ki smo ti svetovali kaj in kako s cepinom odgovorni če imaš BREZ NJEGA težave v hribih......lej kup kar hočeš, očitno odgovornost prelagaš na druge,to pa je že en precej slab začetek zahajanja v hribe, ko boš več desetkrat povadil ustavljane s cepinom, pa kako grapo, in slap zlezel, ti bo kaj hitro jasno kako in kaj!!Menda ne mišliš da se boš prek foruma naučil uporabljati cepin?



P.S. pred Božičem GRS-jevci na Igu organiziramo predavanje in praktično pokažemo uporabo tehničnih pripomočkov za zimo.
Džoni
Odgovori