Alpinistična šola 2015/2016 - Predavanja

Obvestila in objave šol.
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

POZNAVANJE GORSTEV

Teoretične četrtke bomo zaključili v slogu letošnjih potepanj po hribih. Tokrat (25.2.) bomo gorstva spoznavali skozi pregled nekaterih zanimivih, manj zanimivih in nezanimivih alpinističnih ciljev. Na Trdinovi, izjemoma že ob 18.00, saj vas kasneje čaka še Kino OKO.
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

TEORETIČNI IZPIT

Ne pozabite, v četrtek, 3.3., na Trdinovi pišemo teorijo. Ker vas je kar nekaj, začnemo ob 18.30; kljub vsemu se potrudite, da zadnji pridete najkasneje do 19.30, tako da boste imeli za pisanje še dovolj časa in miru.

S seboj prinesite svinčnik ter kompas/kotomer, ravnilo in/ali šestilo za reševanje naloge iz orientacije. Za vsak slučaj imejte s seboj tudi kakšno mapo ali tršo podlogo, ker za mizo vsi hkrati verjetno ne boste mogli pisati ;)


Kot sem že omenil, je pozitivno opravljen pisni izpit pogoj za pristop k praktičnemu izpitu!


Se vidimo!
MatevzK
Prispevkov: 246
Pridružen: 17 Okt 2010, 17:00
Ime in priimek: Kastrin
Kontakt:

Hm, ja, mi je končno uspelo preplezati tale kup vaših "umetniških" izdelkov. Sedim tukaj in ne vem, kaj bi. Tole si zagotovo ob vseh vaših cvetkah mislim sam, Zaplotnik pa je s Štremfljem kljub vsemu "zdel pr kitajsk piramid". Za začetek predlagam, da namesto telefonov v roke rajši vzamete kakšno knjigo. Mogoče lahko začnete kar s Škarjevim Everestom. Predvidevam, da vas je še kar nekaj dni po temle pisnem konkretno bolel vrat zaradi prepisovanja od vseh sosedov; no ja, ste mi pa zato z dvema različicama rešitev vsaj malo olajšali popravljanje. Vsem tistim, ki ste kakšno vprašanje vsaj poskušali rešiti s svojo glavo, pa pohvale za pogum.

Baje se človek uči na napakah, zato bom namesto rešitev rajši naštel nekaj cvetk, da ne rečem neumnosti, ker upam, da boste pravilne odgovore naštudirali sami. Upam, da še niste vsega pozabili, in bo med spodnjimi vrsticami vsak našel "svoje mesto" ;)


Pri kolegu, ki bo na vrhu Kogla malo zadremal, boste na vrat na nos začeli z zunanjo masažo srca, ne da bi ga pred tem vsaj malo glasneje poklicali ali celo dregnili. O šoku bolj kot ne veste le to, da je to sok s strešico na s, na nezavestnega bi se pa nekateri gladko požvižgali. Po nekem čudnem naključju bi vam neodziven kolega v šoku namignil, da pa vendarle je v šoku, zato bi ga takoj začeli miriti in spodbujati. K čemu že? Upam, da ne k hoji, tako kot bi to storili pri hudo podhlajenem. Zlomljeno roko roko bi očitno "imobilizirali" z Esmarchovo prevezo, da bi pri nesrečnežu dokončno zaustavili prekrvavitev, hkrati pa bi tako poskrbeli še za hitrejši transport. Omrzline morda rajši pustite pri miru, kot da jih vztrajno drgnete s snegom, prav tako poškodovanemu in ne popolnoma zavestnemu kolegu ne ponujajte nobene pijače. Me pa veseli, da bi vsi z oživljanjem vztrajali, dokler bi zmogli!

Nekateri verjamete, da bi vas lavinski trojček tako močno zavaroval, da vas plaz sploh ne bi odnesel, kaj šele zasul. Drugi pa bi ravno nasprotno očitno komaj čakali, da lahko čimprej začnete z iskanjem. Zakaj bi kdo med turo sploh preverjal razmere in poskrbel za pravilno prečenje nevarnih pobočij. Predvidevam, da bi se v primeru nesreče res močno ustrašili Turkov, saj bi začeli kuriti kresove in spuščati dimne signale; v primeru, da to ne bi pomagalo, bi pa koga s sosednjega kuclja poskušali poklicati na pomoč vsaj z dretjem in kriljenjem z rokama.

Komur orientacija in poznavanje gorstev ne ležita, priporočam, da se rajši drži označenih in urejenih plezališč. Kdor namerava prosto plezati brez varoval, pa prepovedujem obiskovanje tudi teh! Se pa pozna, kdo tudi sicer hodi v hribe; ostalim priporočam vsaj kakšen izlet s prstom po zemljevidu. Med drugim se da ugotoviti, da na drugi strani Vršiča ni samo Trenta. Če se boste medtem kljub vsemu izgubili, vam orientiranje po mahu odsvetujem.

Nooo, pa smo priplezali še do samega plezanja. Sanja se mi ne, o kakšnih cvilingih, štrikih, štantih in cugih govorite. Kar naprej omenjate tudi neke Šraufe in Tonače. Tudi natančno branje vam ne gre preveč od rok; Messner je res že kar star, a ga sam še ne bi uvrstil v zgodovino. Še manj pa Štefa in Lamo. (Poznate od vseh svetovnih alpinistov moderne dobe res samo ta dva?). Da ne bo zajeda na koncu res postala prava zajeba, močno svetujem perfektno poznavanje simbolov in izrazov. Hja, pri izbiri same opreme za plezanje v hribih bi se večina očitno ravnala po načelu "light and stupid". Resnično upam, da se motim, in izleti v Paklenico, Trento ter Krmo kljub vsemu niso bili zaman. Se pa po drugi strani pozna, kdo je iz vsakega izleta AŠ pobral maksimum ter pokazal tudi nekaj samoiniciative in želje po (dodatnem) plezanju.
No, bom venček vseh cvetk zbral v naslednjem "alpinističnem vzponu":
- do pod Špika bi še nekako prišli, nenazadnje ste slišali, da tja vodi celo markirana pot
- med iskanjem vstopa v smer, bi se VSI spomnili, da sta skica in opis pravzaprav ostala doma...a bi se kljub temu pognali v steno...
- izdelali bi varovališče, se še olepšali z maskaro in pudrom, potem pa končno začeli varovati kolega, ki bi zaplezal v prvi raztežaj
- med plezanjem bi ta morda zabil kakšen klin, ki bi ga imel slučajno s seboj; ker "bi ga bilo dovolj v hlačah", bi v celotnem 55 m raztežaju vrv vpel v samo 5 kompletov
- na polički bi ugotovil, da klinov pravzaprav nima več, zato bi varovališče nekako uredil s pomočjo 10-12 "zajebanih prijateljev" na pasu
- ko bi se končno zavaroval, pa bi za nameček ugotovil, da je ob tem porabil še zadnjo od skupno 5 vponk z matico...na pomoč bi poklical prijatelja v sosednji smeri, da mu odstopi kakšno od tistih 10
- ne bi mu preostalo drugega, kot da svojega soplezalca povaruje s polbičevim vozlom, saj sta doma sklepala, da bosta imela 1 varovalno ploščico pač dovolj
- med podiranjem spodnjega varovališča bi kolega ugotovil, da sta vzela tudi samo 1 kladivo, zato bi se poslužil tehnike "a la Kremenčkov" in kline nekako izbil s kamnom
- pri tem bi se parkrat konkretno usekal po prstih, a si ran brez prve pomoči žal ne bi mogel primerno oskrbeti (no, tukaj pa žal ne morem brez imen...predlagam, da vsi v hribe hodite samo z Jožetom, ker vsaj njemu ni vseeno za vaše zdravje in čim boljše počutje)
- "najboljše" pa za konec...resnično upam, da vsi brez vrvi, čelade in pasu v nahrbtniku o plezanju sploh ne bi razmišljali!

Upam, da teh par zadnjih alinej predstavlja dovoljšen razlog, zakaj se plezanja v hribih še ne smete lotevati sami!


Sicer pa čestitke...vsi, ki ste pisali izpit, ste v vseh sklopih kljub vsemu zbrali zadostno število točk, in tako opravili teoretični izpit AŠ! Upam, da bo to primerna motivacija pri pripravi na praktični del :)


P.S. Največ kcal pa vendarle dajo maščobe ;)
Odgovori