Bavarska + Dolga nemška

Herojske zgodbe z gora in gostiln.
Odgovori
Peter Kolar
Prispevkov: 7
Pridružen: 10 Maj 2017, 10:15
Ime in priimek: Peter Kolar

V nedeljo sva se s Sašo namenila priplezati na Triglav, in sicer po Dolgi nemški. Glede na to, da dan ni več neskončno dolg, saj smo že proti koncu avgusta, sva pred Dolgo nemško izbrala Bavarsko, saj sva jo že oba plezala in sva jo zato bolj poznala, pa čeprav je težja od Kratke nemške. Z istim razlogom sva vstala že ob 3h in sva bila v Vratih že nekaj čez 5. Do vstopa v smer sva prišla malo do 7h, kjer je že bila ena naveza, za katero sva izvedela, da pleza prvič. Prijazno sva ju prosila, če lahko midva zletiva naprej, saj čas ni na najini strani. To jima je ustrezalo, saj smeri nista poznala.

Jes, v smeri sva prva, že to je veliko. Imela sva tudi 70 m štrik, da bi kar čim hitreje prišla čez smer. Jaz začnem in že na začetku potegnem 2 cuga skupaj, Saša pa leti za mano, da ji komaj pobiram štrik. Na vstopu opaziva še 2 novi navezi. Uf, še dobro da sva spredaj. Kljub dobremu začetku in naštudirani smeri sva vmes 2-krat rahlo zamočila, kar nama je sigurno vzelo pol ure, saj sva med drugim prišla v del, ki ni imel nobene veze s štirico, verjetno prej šestico. Tam naju je za kratek čas ujela naveza, ki sploh ni bila tista, ki sva jo prehitela na štartu.

Po približno polovici smeri pa se orientacija kar zelo poenostavi, tako da sva hitro zarila čez vse prečke, zajede, žlebove, kamine, previse in plate, ki nama jih je smer ponujala:
Slika

Slika

Tako sva prišla na vrh Bavarske smeri v šestih urah.

Nato sva se razvezala in pridružila izstopu Zimmer Jahn, ter seveda falila izvoz za Dolgo nemško. Stena se je postavila pokonci, skala pa je postala zelo krušljiva:
Slika

Slika

Oba vesela, da sva prišla čez ta šoder v enem kosu, sva se spet navezala na prvi polički, kjer pa naju je čakal tudi že en klin in zopet sva bila v smeri.

Šla sva mimo manjšega okna:
Slika

Ter naprej po razu, kjer je bilo vse super …
Slika

… dokler naju ni dobil dež.
Slika

Nato pa naju je ovila še megla, ki je že tako težko orientacijo spremenila v skoraj nemogočo.
Slika

K sreči je bila samo ploha in tudi megla je odšla prav tako hitro, kot je prišla, in spet sva imela sonce:
Slika

Hitro sva prišla do znamenite luske:
Slika

in prestopa z luske na plato:
Slika

Kmalu sva se spet razvezala ter šla proti izstopu čez Plemenice. Preplezala sva še par kaminov:
Slika

In se dobro držala, kajti celotna dolina Vrat pod nogami in krušljiva skala je še kar dobra motivacija za to:
Slika

Končno sva po 13 urah in pol plezanja na koncu smeri zagledala Triglav, vendar sva se odločila, da greva rajši čim prej v dolino, saj je bila že skoraj tema:
Slika

Čakal naju je še sestop čez Plemenice, ki je bil približno tako grd, kot je bilo plezanje dolgo.
Slika

Triglav me bo torej počakal do naslednjič, saj je plezanje na vrh kar konkretna tura. Moram naju pa malo pohvalit, da kljub vsemu nisva imela nobenih resnih težav z orientacijo, po čemer je Dolga nemška smer sicer znana. Sva se pa zato izgubila na poti navzdol, ter hodila pol ure v napačno smer po potki, ki je počasi izginila v travah nad prepadom. Očitno se bolje znajdeva v smeri, kot pa na markirani poti. Bila sva tudi že precej utrujena, saj je bila to za oba od naju že tretja precej dolga tura ta teden. Čakala naju je še vožnja v Ljubljano, ki se po napornem dnevu ni zdela nič lažja od plezanja.
apoje
Prispevkov: 7
Pridružen: 28 Nov 2017, 13:09
Ime in priimek: Andraž Poje

Bravo!!!
un
Prispevkov: 191
Pridružen: 03 Jan 2011, 23:00
Ime in priimek: griljo

Normalno se iz Nemške smeri sestopi čez Prag!
Odgovori