Matičarski tabor v Chamonixu

Herojske zgodbe z gora in gostiln.
Odgovori
kr_al
Prispevkov: 16
Pridružen: 01 Avg 2016, 09:58
Ime in priimek: Aleksander Krajnc

Ker je že Grilj imel svoj tabor v Dolomitih, smo se tudi mi odločili, da bomo naš izlet oklicali tabor, bolj uraden kot njegov, saj je bilo dvakrat več prisotnih, štirje (Blaž Karner, Nataša Vodopivec, Jana Čukajne in jaz). Torej 12. avgusta smo se podali v Chamonix z velikimi plani, vreme je kazalo super. Prispemo tja, no, vreme ni bilo tako super, prvi dan je bil dež v dolini, zgoraj sneg, pol drugega dneva tudi. V sredo je kazalo lepo vremensko okno, šajbo, zato smo vedeli, da ga je treba izkoristiti, saj je napoved naprej spet slaba.

Z Blažem sva tehtala in tehtala kaj bi šla, vedela sva, da nama je najbrž sneg pobelil smer v severni steni znanega vršaca na katerega sva prej mislila prisopihati, zato sva se odločila za alternativni plan, tudi eno izmed Chamonixih klasik, Gervasutti Plillar na vzhodni steni Mont Blanc du Tacula. Pristopila sva v torek zvečer na bivak pod Cosmiques, zjutraj do stene.

Slika

Vstopila sva neke ob pol8. Plezanje v spodnjem delu je nenormalno lepo, strmo z odličnim granitom.

Slika

Slika

Slika

Malo naju je začelo nohtati, ko smer teče po severni strani stebra, po nekem miksu, kje je bilo polno snega na policah in ledu po skali, 3 raztežaji.

Slika

Na vrhu samega stebra sva bila po sedmih in pol urah lepega plezanja. Do vrha Tacula je bilo še nekaj višinskih metrov "lažjega terena" - ko so razmere dobre in je miks po grapi narejen. Pri nama ni bil in je izgledalo tako krušljivo, da sva se spogledala in rekla: "Bolje da sva na vrhu pozna kot nikoli.". In sva zavila po alternativi, Red tower, ki ni izpostavljena tej objektivni nevarnosti, piše pa v vodničku, da premore še nekaj tehničnega plezanja. Ta rdeč steber je na severni strani, čisto naju je ozeblo, plezanje pa se nama je zdelo težje kot kjerkoli spodaj, detajl je poka, ki se nama je zdela oceno definitvno težja, kot v vodničku, v suhem stanju. Pri nama je bila še ledena, po pravici povedano zelo težka nama je bila. Vso to zgornje plezanje nama je vzelo ogromno časa. Imela sva 4-5 raztežajev tega stebra in dva raztežaja lažjega miksa in nato še tri raztežaje grebena. Na vrhu sva bila na s sončnim zahodom, po skici po približno 35 reztežajih plezanja. Slikanje, se je, ko je šlo zares, končalo. :D Sestopila sva po normalki zopet na bivak pod Cosmiques in naslednje jutro v dolino z jutranjo gondolo.

Slika

Vsi opisi, ki sva jih prebrala, so pisali, da se ta smer izjemno lepa, da pa se kar vleče in da ko misliš, da je že konec, še ni. Sprva jim malo, ne vem zakaj, nisva verjela, sva pa potem to izkusila. Res prava alpska kompleksna skalna tura z lepim plezanjem. In še kar težkim rukzakom. :D Zelo sva zadovoljna z izbranim in z opravljeno turo.

Punce so ta dan izkoristile in plezale na drugi strani doline Chamonixa, SSE greben na Chapelle de la Gliere. Opisa ture ravno ne morem podati, ker me glih ni bilo tam, so pa rekle, da je bil t.i. "Razor pitch" čist carski in da je bilo ful lepo plezanje, manjkal je samo razgled. Imam pa nekaj slik.

Slika

Slika

V zaključku povem, da smo se imeli super carsko, kljub pretežno slabim vremenom in da škoda da vas ni bilo zraven. Predlagam, da je naslednje leto celoten matičarski tabor tukaj! :D

Slika
Hey Joe
Prispevkov: 473
Pridružen: 04 Nov 2011, 11:13
Ime in priimek: Janez Marinčič

Slika
Čestitka za Tacul (linija A) tudi od simpatizerja ferajna.
Nisem pa vedel, da je ta stena tako kraljestvo vertikal, čeprav sem bil tam. Dokler nisem šel na splet.
Leta 74 sva bila z Matičarjem Grasellijem v sosednjem stebru Bocalatte
(linija B) in v enem dnevu proti večeru na vrhu (850 m,TD). Zelo lep spomin!
Odgovori